נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 שלבים לתהליך קניית דירה מכונס נכסים

יש הסבורים כי לרכוש דירה מכונס נכסים יכולה להיות עסקה משלמת מאוד והזדמנות לרכוש נכס במחיר נמוך מערכו בשוק. אך האם קנייה נכס מכונס נכסים כולל בחובה גם סיכונים? לרכוש נכס מכונס נכסים נשמע מפתה מאד כאשר ידוע כי על הכונס למכור אותה בפרק זמן מסוים. במאמר זה נלמד על התהליך הנדרש בכדי לקנות נכס מכונס נכסים ומהו הליך כינוס נכס ותפקידו של כונס הנכסים.

 

מהו תהליך כינוס נכסים ומיהו כונס הנכסים?

תהליך כינוס נכסים הוא תהליך משפטי אשר מוגדר בו בעל תפקיד המתפקד כ"כונס נכסים" ותפקידו הוא לשלוט באותם נכסים המוצעים למכירה. בכדי לאפשר את תהליך המכירה חובה על בית המשפט או הוצאה לפועל למנות כונס נכסים לנהל את תהליך המכירה שלהם. לרוב כינוס הנכסים יוצא לפועל במצבים בהם יש נושה שזכאי לממש את רכושו של אדם פרטי, חברה או קבוצה אשר שועבד אל מול חובות שלא הצליח לפרוע אותם. במערכת המשפט של ישראל יש 3 קבוצות עיקריות של הליכי כינוס נכסים והם כינוס נכסים במסגרת הדין האזרחי, כינוס נכסים דרך הוצאה לפועל וכינוס נכסים בדיני חברות לטובת אכיפת שעבוד שהוטל על נכס חברה.

 

איך מגישים הצעת מחיר לדירה מכונס נכסים?

אז איך קונים דירה מכונס נכסים?, בכדי לקנות נכס מכונס נכסים עליכם לעבור מסלול של ארבעה שלבים, לאחר שבית המשפט והוצאה לפועל מינו כונס נכסים, על בעל התפקיד יהיה לפרסם את הנכס המוצע למכור בעיתונים ובכל פלטפורמה אחרת שיכולה לסייע בפרסום הנכס ולחשוף אותו לכמות גדולה של ציבור בכדי שהציבור יוכל להגיש את אותן הצעות לרכישה, אז מה הם השלבים בתהליך הגשת ההצעה?

 

שלב ראשון 

אחרי שראיתם את הפרסום והחלטתם שהנכס יכול להיות רלוונטי לכם, בקרו בנכס אם תרצו להמשיך בתהליך, ותרגישו שהנכס לטעמכם מי שמעוניין יקבל מכונס הנכסים נוסח הצעה וטיוטת הסכם. עליכם יהיה להגיש לכונס הנכסים הצעה על גבי הטופס בחלון זמן אשר נקבע מראש.

 

שלב שני

אחרי סיום מועד הגשת ההצעות כונס הנכסים מזמן את אותם אנשים אשר הגישו בקשה להציע מחיר במכירה, המחיר ההתחלתי של ההצעות יהיה הצעה הגבוה ביותר שהכונס קיבל על הנכס. בשלב זה למציעים תהיה אפשרות לשפר את ההצעה שנתנו כדי להגדיל את הסיכוי לזכות בנכס, מי שהציע את מחיר ההצעה הגדולה ביותר שתתקבל יהיה הזוכה בנכס.

 

שלב שלישי

את מספר ההצעות שיתקבלו קובעים מספר פרמטרים כמו סוג הנכס, מגמות השוק שלו ואופי הנכס.

 

שלב רביעי

אחרי שנקבע מי הזוכה בהליך עליו לחתום על הסכם רכישה ולהגישו לבית המשפט אחרי שבית המשפט או הוצאה לפועל מאשרים את ההסכם הרוכש מקבל את הנכס ללא שעבודים או חובות ממש כמו נכס שנקנה בשוק החופשי.

מטבעות ובית

 

לחיצת יד
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן