נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 טיפים לשמירה על בי די איי חיובי

במהלך החיים ישנן התחייבויות כספיות שיש להחזיר על פי ההסדר עם הגופים הלווים. כלומר, לעמוד בהחזרי המשכנתא, לעמוד בתשלומים על הרכב החדש, לסלק הלוואה בפרק הזמן שנקבע וכד'. כאשר לא עומדים בהתחייבויות, יכולים להגיע למצב של חדלות פירעון ואף להוצאה לפועל. הבי די איי משקף את נתוני האשראי שלנו. במידה והוא שלילי, זה משפיע על ההלוואות שלנו. המאמר יציע 4 טיפים לשמירה על בי די איי חיובי.

 

1 – לקחת משכנתא בריבית קבועה

פעמים רבות זוגות צעירים לוקחים סיכון ולווים מהבנקים משכנתאות לפרק זמן קצר ובריבית פריים או ריבית משתנה. הם שוכחים שריבית הפריים משתנה ויכולה לעלות כמו גם שיכולה לרדת. מדובר על סיכון מכיוון שכשהריבית עולה, ההחזר החודשי גבוה יותר.

זה לא שמשתכרים יותר, להיפך ההוצאות רק גדלות כשמגיעים הילדים ולכן חייבים להיות שקולים. לחילופין, ריבית קבועה על המשכנתא אינה משתנה ונשארת אותו הדבר גם אם הריבית של בנק ישראל עולה או יורדת. לכן, ההמלצה היא לקחת משכנתא בריבית קבועה כאשר הריבית נמוכה כדי לעמוד בהחזרים ולשמור על בי די איי חיובי.

 

2 – לנקות בי די איי שלילי

בי די איי כאמור מציג את נתוני האשראי שלנו. כלומר, בכל 3 שנים יוצא דוח המשקף את ההתנהלות הכלכלית בנוגע להלוואות ותשלומים. אם אנחנו לא עומדים בהחזרי המשכנתא למשל ואף נפתח לנו תיק בהוצאה לפועל, הבנק יחשיב אותנו כבעלי סיכון גבוה, הריבית שנקבל על ההלוואה תהיה גבוהה או שכלל לא נקבל הלוואות.

הפתרון הוא לבדוק את נתוני האשראי ולבצע ניקוי בי די איי. מדובר על תהליך הנעשה בליווי יועץ פיננסי שמכין תכנית כלכלית ומגיש אותה לבנק על מנת שהבי די איי שלנו יהפוך לחיובי.

 

3 – ללמוד לנהל סיכונים

היועצים הפיננסיים הם האנשים שיכולים לסייע לנו לשמור על בי די איי חיובי. למשל, אדם שרוצה לצאת מהמינוס ולנהל סיכונים בצורה נבונה, יכול לקבל ייעוץ פיננסי שילמד אותו כיצד להתנהל בחיי היום יום ולשמור על בי די איי חיובי ודירוג אשראי גבוה. על אחת כמה וכמה, אדם שהגיע לחדלות פירעון ועליו להגיש תכנית לשיקום כלכלי על מנת למחוק חובות.

 

4 – לחסוך כסף לשעת צרה

כל אדם בשלב מסוים בחייו לווה הלוואות מהבנקים, לוקח משכנתא וכד'. כאשר לומדים לחסוך בצד כסף, הוא יכול לשמש אותנו לעת צרה. כלומר, אם נקלענו למצב כלכלי קשה, פיטרו אותנו מהעבודה, חלינו ואיננו יכולים לעבוד, ההכנסות שלנו הצטמצמו וכן הלאה, החיסכון יהיה יעיל על מנת שנוכל להמשיך ולשלם את ההתחייבויות שלנו והבי די איי שלנו יהיה חיובי. לסיכום, היועצים הפיננסיים יכולים ללמד אותנו מהי התנהלות כלכלית נכונה ולכן מומלץ להיעזר בהם כדי לא להיקלע ללופ של הוצאות כספיות.

ניקוי בי די איי

ניקוי בי די איי
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא כללי
סיבות לעשות קורס טיקטוק
3 סיבות לעשות קורס טיקטוק

לכל דור ודור, או לפחות אחת לכמה שנים, יש את הפלטפורמה המועדפת עליו לתקשורת המונים. כשמדובר בדור הצעירים הנוכחי,