נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תהליך הר הכסף – שלב אחרי שלב

הר הכסף הינו מנוע חיפוש שהוקם על ידי משרד האוצר ובנק ישראל. מטרתו, לסייע באיתור כספים שנאבדו ונשכחו עם השנים. באמצעות מנוע זה, תוכלו לחפש ולמצוא כספים שהפקדתם בעבר ולא הייתי מודעם לקיומם. כספים אלו יכולים להיות בקרנות פנסיה, קרנות גמל, חסכונות פנסיונים נשכחים, פוליסות ביטוח שונות, פיקדונות, חשבונות בנק ועוד. כהשלמה להר הכסף הממשלתי הוקם אתר הר הכסף הפרטי, המספק דו"ח מפורט יותר, כולל סכומים וליווי צמוד עם הסברים בכל התהליך.

 

אתר הר הכסף מול  אתר הר הביטוח

שימו לב, כי השמות הר הכסף והר הביטוח הם שמות דומים, אולם, כל אתר מספק שירות אחר. אתר הר הכסף מטרתו נועדה לאתר כספים קיימים, נשכחים השוכבים בקופות שונות. לדוגמא: קרנות פנסיה, חסכונות בנקאים, קרנות השתלמות, קופת גמל, ביטוחי חיים ועוד. אתר הר הביטוח מטרתו לספק מידע על הביטוחים השונים הקיימים לאדם המבוטח. בין היתר תוכלו למצוא מידע על ביטוחי חיים, ביטוח בריאות, ביטוח רכב ודירה.

 

אלו סיבות יש לקיומו של כסף אבוד?

מעבר בין עבודות

בתקופה היום שבה שוק העבודה הוא דינמי ואנשים עוברים עבודות בתדירות גבוהה יותר מהעבר, ישנו פוטנציאל גדול יותר לא לשים לב לעניין העברת הכספים מהקופות השונות. כך, במעבר בין עבודה לעבודה בעצם נאבד הקשר עם הקופה הישנה והכסף שנותר בה.

 

משיכה חלקית של כספים מהקופות

פעמים רבות, במהלך חיי העובד הוא מושך באופן חלקי מיתרת הכספים השוכנים בקופות בהן הופרשו עבורו כספים. כתוצאה מכך, מה שעלול לקרות זה שהוא ישכח את הכסף שנותר לאחר המשיכה החלקית.

 

פטירת קרות משפחה

פעמים רבות, פטירת אדם מקנה זכויות שונות בקופות אליו הפריש כספים ליורשיו. אולם, לעיתים לא מתבצע איתור כלל הקופות בהן נשמרו כספיו של הנפטר. היורשים לא מודעים לכך והכסף נשכח.

 

שינויים טכנולוגיים באתרי הבנקים

עד לתקופה האחרונה, היה אפשר באמצעות אתרי האינטרנט של הבנקים השונים להתעדכן אודות מצב קופות וקרנות מנהלים. כיום, לא ניתן לצפות בתצוגה זו דבר המוסיף לאיבוד הקשר עם הקופות.

 

תיעוד חסר של המעסיק

הרבה מהמעסיקים לא מקפידים על תיעוד מסודר של ההפקדות לקופות הפנסיה והחיסכון של העובדים שלהם. דבר זה גורם לכם שהעובד יכול למצוא את עצמו ללא הידע על מיקום הכספים שנחסכו עבורו.

 

אז איך עובד איתור הכספים באתר הר הכסף?

באמצעות השארת פרטיכם האישיים יוכל לחזור אליכם נציג אשר ילווה אתכם בכל תהליך איתור הכספים. עד 21 ימי עסקים יתקבל אצלכם דו"ח המפרט את כל המקומות בהם נמצא כספכם האבוד. בנוסף, תקבלו המלצות ומסלולים טובים לחיסכון. שימו לב כי איתור הכספים יכול להתבצע על שם המחפש עצמו, או על שם קרוב משפחה ממדרגה ראשונה.

 

כספים

איש מקצוע
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין