נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה יש לקחת בחשבון כאשר עושים תיאום מס בסוף השנה

ביצוע תיאום מס לעובד שכיר, או מי שהוא גם עובד שכיר וגם עובד עצמאי, הינו צעד מחויב המציאות שיכול לחסוך לאותו עובד בעיות ולסייע לו להתגבר על הקשיים הכרוכים בחישובי מס מסובכים עבור עבודה בשני מקומות, או עבודה בתור שכיר ועצמאי כאחד. במקרה השני, תיאום המס מעט יותר מסובך. זאת, כיון שמעורבים בעניין גם תשלומי מס כעצמאי וגם תשלומי מע"ם ותשלומים אחרים. במקרה כזה, ההמלצה החד משמעית היא להסתייע בשירותיו הטובים של מנהל חשבונות. ואולם ביצוע תיאום מס לעובד שכיר העובד בשני מקומות, מחייב צעד פשוט של תיאום מס המשלב את ההכנסה משני מקומות העבודה כאחד. מהו תיאום מס ולמה הוא חשוב? מה צריך לקחת בחשבון כשעושים תיאום מס בסוף השנה?

 

תיאום מס – מה זה ומי צריך את זה

מס ההכנסה לשכירים בישראל הוא פרוגרסיבי. משמעות המושג היא שככל שההכנסה ברוטו של העובד גבוהה יותר, כך יהיה נטל המס עליו גבוה יותר. עם זאת, אם השכיר עובד בשני מקומות שמס ההכנסה בהם הוא במדרגה הנמוכה ביותר, כלומר שבכל אחד מהמקומות הוא מרוויח שכר מינימום בערך, הרי שהתוצאה תהיה שעבור שכר גבוה שקיבל בסוף החודש, הוא ישלם מס הכנסה מופחת. כיון שכך, תיאום מס אמור לאפשר לשכיר לשלם מס אמת על כלל הכנסה שלו. זה המקום להזכיר שגובה ההכנסה איננו קשור למספר השעות שהושקעו על מנת לייצר אותה. ביצוע תיאום מס מאפשר למחלקת השכר בכל אחד משני מקומות העבודה לגבות את מס ההכנסה על פי ההנחיה של שלטונות המס במכתב שנמסר להם. עם זאת, חשוב לדעת שבסוף השנה יש לבצע תיאום מס נוסף.

 

תיאום מס בסוף השנה והתוצאות שלו

תיאום מס בסוף השנה נועד להגיע לתוצאות האמת – תשלום המסב האמיתי המחייב את הנישום. זאת, כיון שיש כמה דברים המשפיעים על גובה המס. האחד – השינויים בהכנסה בין החודשים השונים, שעלול להוסיף על נטל המס, אבל בחלק ניכר מהמקרים גם מביא לכך שהנישום מקבל החזר. בנוסף, תוספות חד פעמיות כמו תוספת הבראה או משכורת 13, מחויבות גם הן במס והוא יבוא לידי ביטוי בסוף השנה. גם במקרה ששני מקומות העבודה החזירו לנישום מס בהתאם לנקודות הזיכוי, יצטרך הנישום לשלם את ההפרש בסוף השנה. משכורת 13 יכולה להתקבל בכמה צורות – בצורת בונוס המתחלק לכל אורך השנה, בונוס חד פעמי או פשוט להיות מוגדרת כמשכורת 13. בכל מקרה, התשלום בגינה מחויב המציאות. רוצים לדעת עוד? מעוניינים לבצע תיאום מס? אתם במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב שיסדיר את היחסים שלכם עם שלטונות המס ויאפשר לכם להפיק הכנסה נוספת בצורה חוקית, לאחר תיאום מס ועל פי התקנות.

מגדל של מטבעות ושעון

מחשבון
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין