נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם אפשר להכיר בתכשיט לאישה כהוצאה מוכרת?

בעלי העסקים שבינינו יודעים, שבאפשרותנו להכריז על הוצאות מסוימות כהוצאה מוכרת – מה שיכול להקל עלינו בעת התחשבנות המס לגבי הוצאות אלה.

התחום הוא מעט מעורפל עבור חלקנו, ופעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו שואלים מהן ההוצאות שעליהן ניתן להכריז במסגרת זו. רכישת תכשיטים לאישה, היא ללא ספק הוצאה שרבים תוהים לגביה בעניין זה. האם אפשר להכיר בתכשיט לאישה כהוצאה מוכרת?

 

עולם התכשיטים

אנו משתמשים בתכשיטים כמתנות באירועים מיוחדים, כחלק מהלבוש שלנו, ואפילו כסמל סטטוס! עולם התכשיטים הוא מגוון ועשיר מאין כמותו, ואין זה משנה אם חיפשתם טבעת אירוסין או צמידי טניס – מהר מאוד תגלו שהמגוון הוא עצום. מעבר לעיצובים הבסיסיים שמציעים לנו יצרני התכשיטים, הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת גם הזמנת תכשיטים בהתאמה אישית ובחלון זמן קצר במיוחד!

 

הוצאה מוכרת

הוצאה מוכרת למס היא מושג שרבים מאיתנו שמענו פה ושם, אך אם אנו לא עצמאיים – ייתכן ואנו לא יודעים בדיוק מה זה אומר. ובכן, בעלי עסקים יכולים להכריז על הוצאות מסוימות ככאלה המיועדות לעסק – ובכך לקבל החזר מס בחישוב השנתי.

ישנן הוצאות המוכרות ב- 100%, וישנן הוצאות המוכרות באופן חלקי. לרוב, מי שעוסק בעניינים אלו הוא בעל המקצוע המנהל את החשבונות בעסק, והוא ינחה אותנו לגבי החשבוניות והקבלות שעלינו לשמור לטובת החישוב השנתי.

 

האם אפשר להכיר בתכשיט לאישה כהוצאה מוכרת?

שאלה שמתעוררת רבות אצל בעלי העסקים היא, האם ניתן לקבל הקלות מס ברכישת תכשיטים לאישה? מדובר בשאלה מורכבת ללא ספק, ואם תשאלו רואה חשבון מוסמך – הוא בוודאי יסביר לכם שאין מדובר בתשובה חד משמעית וגורפת. כשאנו שואלים את עצמנו האם אפשר להכיר בתכשיט לאישה כהוצאה מוכרת, עלינו לפרוט את השאלה למספר גורמים:

 

האם אנו משתמשים בתכשיט לצורכי העסק?

אחד התנאים לקבלת הקלת מס – הוא השימוש במושא ההוצאה לצורך העסק שלנו. במקרה של תכשיטים לאישה, ייתכן מאוד שישנם מקצועות מסוימים שבהם ענידת תכשיטים תשפיע על המכירות… למשל ענף המכירות הפרונטליות, או כל תחום אחר שבו יש חשיבות לנראות ולייצוגיות.

 

האם אנו משתמשים בתכשיט מחוץ לשעות העבודה?

זוהי שאלה נוספת וחשובה, ובמידה והתשובה עליה היא חיובית – הדבר מקטין את הסיכוי לקבל החזר מס על התכשיט. ככל שנשתמש בחפץ או בגד כלשהו מחוץ לשעות העבודה, הדבר עלול להעיד על צורך נמוך יותר מבחינת העסק.

 

טיפ לסיום

ענייני ההתחשבנויות מול רשויות המס הם מורכבים לעתים, וזה רק טבעי שנמצא את עצמנו שואלים שאלות ומתלבטים. בכל מקרה שבו אנו לא בטוחים – מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון מקצועי, ולרוב הוא יוכל להעניק לנו תשובה רלוונטית למקרה הפרטי שלנו. את ההתייעצות עם בעל מקצוע מומלץ לבצע כמובן – עוד טרם רכישת התכשיט!

 

אישה עם צמיד יהלומים

חשבונית מתוך המכונה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין