נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך תדעו איזה קרן השתלמות יותר משתלמת לכם

במסגרת החסכונות וההשקעות שלכם, קרן השתלמות היא אחד הכלים הכי משתלמים. לאחר השינויים הגדולים שחלו בענייני המיסוי בשוק ההון, קרן ההשתלמות נותרה אחת האופציות היחידות שלכם לחיסכון שיהיה פטור ממס כאשר תפתחו אותו, וזה לא היתרון היחיד שלה. כדי שתוכלו למקסם את הרווח מקרן ההשתלמות שלכם, עליכם לבצע השוואה בין הקרנות השונות. 

 

קרן השתלמות

השוואת קרן השתלמות נדרשת כאשר החלטתם לפתוח קרן כזו. קרן השתלמות היא כלי השקעה שבו אתם מפרישים חלק מהמשכורת החודשית שלכם עד שיעור של 2.5% והמעסיק שלכם יכול להפריש עד פי שלוש מזה. בפתיחת הקרן לא תהיו מחויבים לשלם מס רווחי הון.

קרן חינוך

בחירת קרן השתלמות

קרן השתלמות היא דבר שמועיל לא רק לכם בתור מי שחוסכים את הכסף אלא גם לגוף הפיננסי שמנהל אותה. לאור זאת, חברות הפיננסים מתחרות על הלב של הלקוחות מתוך מטרה לגרום לכם להפקיד דווקא אצלן את קרן ההשתלמות. המצב הזה מאפשר לכם לקבל תנאים משתלמים יותר ולבחור את קרן ההשתלמות שהכי מתאימה לכם. לאור זאת, כדאי לבדוק את הנתונים הבאים.

 

בדקו את אפיקי השקעה

קרנות השתלמות יכולות להיות מושקעות במגוון אפיקי השקעה, כאשר כמו בכל תחום בשוק ההון, גם כאן רמת הסיכון נמצאת ביחס הישר לרמת הסיכוי. השקעה במניות אמנם יכולה להסתיים בהפסד, אולם במקרה של רווח התשואה ממנה תהיה גדולה יותר. בדקו שבקרן ההשתלמות שלכם יש לכם את היכולת להחליט מה יהיו אפיקי ההשקעה שאליהם הכסף שאתם חוסכים הולך להיכנס.

 

גובה דמי הניהול

בניגוד להשקעות אחרות בשוק ההון שאותן ניתן לעשות בצורה עצמאית, קרן השתלמות היא דבר שמנוהל על ידי גוף פיננסי. הדרך שבה הגוף מרוויח כסף על ניהול הקרן שלכם היא בעזרת דמי ניהול שבדרך כלל נגזרים מהרווחים של הקרן. למרות שההבדלים בדמי הניהול יכולים להיראות לכם מינוריים, בטווח הארוך הם בעלי משמעות מרחיקת לכת, כך שכדאי לבדוק את הנתון הזה מראש.

 

ייעוץ מקצועי

למרבה הצער, לרוב האנשים בישראל אין ידע פיננסי ברמה גבוהה, מה שמוביל אותם לא פעם לטעויות שגוררות אחריהן הפסדים כלכליים מיותרים. אם הבנתם שהגיע הזמן לפתוח קרן השתלמות, אל תעשו טעויות של מתחילים. את הידע שלכם תוכלו להשלים בזמן אחר, אבל כעת, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא יועץ מקצועי טוב שיוכל לעזור לכם לבחור קרן השתלמות טובה.

 

לסיכום

קרן השתלמות היא כלי פיננסי שמאפשר לכם להפיק רווחים נאים בלי לשלם עליהם מס. הקרן עובדת בצורה כזו שאתם יכולים להפריש סכום כסף והמעסיק שלכם יכול לשלש אותו. פתיחת הקרן לא מחייבת אתכם במס, ולכן היא נחשבת לכלי השקעה אפקטיבי. בעת בחירת קרן השתלמות בדקו מה גובה דמי הניהול שאתם משלמים עליה, ובנוסף וודאו שאפיקי ההשקעה מתאימים לצרכים שלכם.

קֶרֶן

קֶרֶן
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא פיננסים