נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם החזרי מס חייבים באישור נוטריוני

אנשים רבים מתחבטים בשאלה האם החזרי מס חייבים באישור נוטריוני? אז נתחיל מהסוף ונגלה לכם כי החזרי מס אינם חייבים באישור נוטריוני. ניתן להפיק החזרי מס ללא אישור שכזה, דבר שהופך את הפעולה באופן טבעי להיות הרבה יותר קלה ופשוטה. קבלת אישור נוטריוני זה אף פעם לא דבר קל, בטח כאשר מדובר על דבר שכיח מאוד כמו החזרי מס שהפכו להיות מנת חלקם של אנשים רבים אשר מחפשים אפשרות לקבל החזר על מיסים שאותם הם שילמו שלא בצדק. במאמר הבא נסביר לכם בהרבה על החזרי מס ועל אישור נוטריוני.

כסף ומסמך

מה זה החזרי מס?

החזרי מס הוא החזר על מס עודף ששולם לרשויות המס במדינת ישראל. לא מעט עסקים משלמים בצורה קבועה סכומי מס קבועים אשר נקבעים בראש, כל זאת על מנת למנוע מצב של תשלום מס במכה אחת בסוף השנה. במצבים כאלה ישנם מקרים שבהם עסקים או אפילו שכירים משלמים כמויות מס גדולות יותר מאשר הם היו אמורים לשלם מלכתחילה.

המדינה מנגד מבינה את הצורך להחזיר את המס ששולם, ולכן היא מבצעת אפשרות להחזיר את המס שנלקח שלא בצדק. המקרים הנפוצים ביותר שבהם תוכלו להיתקל במצב של החזרי מס זה שכירים אשר עבדו ביותר ממקום עבודה אחד בו זמנית ולא ביצעו תיאום מס טרם תחילת העבודה הנוספת. אופציה נוספת מדברת על עוסק אשר משלם מס קבוע על הכנסותיו, דבר שעלול להוביל לתשלום עודף של מיסים שיחזרו לעוסק מיד עם ביצוע החשבון הסופי בסוף השנה.

מה זה אישור נוטריוני?

אישור נוטריוני נועד על מנת לאשר תעודות או מסמכים אשר עברו תרגום או סוג מסוים של עריכה. הנוטריון הוא בעצם עורך דין אשר מוסמך לאשר מסמכים מהסוג הזה, וכך בעצם הוא יכול לקבוע כי לא בוצע שום שינוי מהותי מהמסמך המקורי. כך בעצם התעודה החדשה מקבלת אסמכתא ואישור בדיוק כמו התעודה הישנה.

בלא מעט מקרים רק נוטריונים רשאים לאשר או לא לאשר מסמכים רשמיים אשר עברו תרגום או עריכה מסוימת. החשש כמובן הוא מהוספת מידע או מחיקת מידע שעלולים להיות קריטיים על מנת לקבל את ההחלטה הסופית. בכל אישור נוטריוני תוכלו למצוא חתימה וחותמת כקבוע בתקנות הנוטריונים, דבר שבעצם מראה את נכונות המסמך ואת היותו מאושר על ידי נוטריון מוסמך.

נוטריונים יכולים לחתום כמעט על כל סוגי המסמכים, כאשר המסמכים הנפוצים ביותר זה כמובן תעודות לידה, תעודות לימודים, תעודת נישואין ועוד מגוון רחב של מסמכים אשר לפעמים נדרשים על מנת לתת אסמכתא מסוימת. אם תרצו לתרגם מסמך כזה או אחר תצטרכו כמובן לפנות אל נוטריון על מנת שיאמת את נכונות התרגום.

כסף בשטרות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא מיסים
כוס עם כסף
החזרי מס בגין שנת שבתון

בישראל, מס הכנסה מחושב לפי גובה הכנסה שנתית. למעשה, ככל שהכנסתכם תהיה גבוהה יותר, כך ינוכה משכרכם יותר מס.

מס ראשית
בדיקת זכאות להחזר מס

הידע של רוב האזרחים בנושא מיסים, מסתכם בזה שיש חובה להפריש מדי חודש סכום כסף לטובת מס הכנסה. אין