נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הסיכוי לזכות בתביעת ביטוח בישראל?

המציאות מלאה בהפתעות ובמהלכה אנחנו נתקלים לא פעם באירועים בלתי צפויים, חלקם עלולים גם להביא לתוצאות מצטערות. אחת מהדרכים הנפוצות למזער נזקים בלתי צפויים היא רכישת ביטוח עבור פגיעות או נזקים שונים.

חברות הביטוח אמורות לספק לרוכשים את שירותם ביטחון לכך שבמידה ויגרם נזק כלשהו, המוסכם בפוליסת הביטוח, חברת הביטוח תממן את עלות הנזק בתמורה לעלות חודשית קבועה. בפועל, המקרים רבים חברות הביטוח מצליחות לחמוק מהתשלומים. אז מה הסיכוי לזכות בתביעות ביטוח בישראל? הישארו איתנו.

 

מה היא חברת ביטוח?

לפני שנעסוק בשאלת הסיכוי לזכייה בתביעת חברות הביטוח, ובאמצעים המקדמים לזכייתה כדוגמת שימוש בשירות משרד עו"ד כדוגמת https://www.df-law.co.il, כדאי להבין מה היא חברת ביטוח.

ביטוח הוא למעשה התחייבות מצד חברת הביטוח לפצות עבור נזק שנגרם והוסכם מראש בחוזה בין חברת הביטוח לבין המבוטח. פוליסת הביטוח למעשה מהווה את החוזה בין חברת הביטוח, אשר מונפק על ידי חברת הביטוח, לבין המבוטח. בפוליסה ימצאו פרטי המבוטח, הסכום החודשי אותו יידרש ולשלם המבוטח, הנזקים בגינם חברת הביטוח תעניק פיצוי וכן גובה הפיצוי המקסימלי אשר יינתן על ידי חברת הביטוח.

 

תביעת ביטוח

ראשית, חשוב להדגיש שתביעת ביטוח תתאפשר אך ורק במידה ואלו המעוניינים לתבוע מחזיקים בחוזה תקף המעיד על הסכם עם חברת ביטוח כלשהי. במידה ואין הסכם בין מבוטח לחברת ביטוח, לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח. תביעת ביטוח היא למעשה תחילת התהליך בו המבוטח דורש מחברת הביטוח לקיים את ההסכם בניהם. כלומר, לאחר שנגרם נזק מסוים, אשר הוסכם בפוליסת הביטוח כי חברת הביטוח תצפה עבורו, רשאי המבוטח לתבוע מחברת הביטוח את הפיצוי המוסכם בחוזה.

 

מאזן הכוחות בין חברת הביטוח לבין המבוטח

כאמור, במקרים רבים מידי (כ-30% מהמקרים) חברות הביטוח מצליחות לחמוק מתשלומי הפיצוי להם זכאים המבוטחים. חברות הביטוח יש טענות רבות מדוע אינם חייבים לשלם את הפיצויים הדרושים, אך מעבר לטיעונים הגורם העיקרי אשר מביא לתוצאה זאת הוא מאזן כוחות מוטה בצורה חד משמעית לכיוונן של חברות הביטוח.

בעוד רוב המבוטחים הם אזרחים פשוטים, חברות הביטוח מחזיקות בהון רב, סוללות עורכי דין וצוותי חקירה מיומנים שכל מטרתם היא לגרום לחברות הביטוח לשלם כמה שפחות לקוחותיהם. מבוטחים רבים נמנעים מראש מכניסה להליך תביעה בשל החשש להפסיד כסף נוסף מעבר לכסף שהם כבר הפסידו.

 

איך מעלים את הסיכוי לזכייה בתביעת ביטוח?

ובכן, על אף מאזן הכוחות הבלתי שוויני, החוק עומד לצידם של המבוטחים במקרה בו פוליסת הביטוח מכילה הבטחה לפיצוי עבור נזק שנגרם בפועל. לכן חשוב לדאוג לתיעוד של הנזק שנגרם, איסוף ראיות דרכן ניתן יהיה להוכיח שהנזק אכן נגרם, שימוש בעדים אם קיימים כאלו וחשוב יותר מכל, פנייה לעורך דין מומחה בענייני ביטוח, כזה שיידע להפר את מאזן הכוחות הקיים לטובת המבוטחים.

תביעת ביטוח

תביעת ביטוח
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין