נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מבצעים פינוי נדל"ן בצורה הנכונה?

דירה מושכרת יכולה לספק הכנסה קבועה חודשית. אחזקת דירה והשכרתה זו דרך מעולה להכניס כסף קבוע באופן שהוא כמעט נטול דאגות. עם זאת ישנם מקרים בהם השוכר מערים קשיים שיכולים לפגוע בהמשך הניבול התקין של מקור הכנסה זה. המצב הקשה ביותר הוא כאשר השוכר מפסיק לשלם שכר דירה ובמקביל לא מפנה את הדירה. על פינוי נדל"ן נרחיב במאמר זה.

 

למה לפנות

מלבד מקרים של אי תשלום שכר דירה או אי יציאה מהנכס בתום תקופת החוזה לעיתים יש צורך בפינוי של השוכר כתוצאה מהפרעה לשכנים, פגיעה בציוד בדירה או במבנה הדירה עצמו. במצבים אלו יש צורך בהוצאת השוכר מהנכס ללא נקיטת דין עצמי. לשם כך יש לפנות להליך משפטי מהיר של תביעה לפינוי. על השלבים של הליך זה ראו, https://www.law4youth.com

 

 הסבר ראשוני והזדמנות לתיקון

הדרך לפינוי השוכר מתחילה בניסיון להשיג פשרה בצורה לא משפטית. חשוב לנסות לפתור את המחלוקת בדרכי שלום תוך מתן הזדמנות לדייר לתקן את הטעות. יש לכתוב בסיוע משפטי מכתב ראשוני בו בעל הבית מסביר את טענותיו ומהבהיר שמעשיו מהווים הפרה מהותית של החוזה החתום ושמידה ולא תהיה היענות לדרישות יהיה צורך לפעול כנגדו בערכאות המשפטיות,.

במקרים רבים די במכתב מעין זה על מנת למנוע הפרות חוזה שנעשו בתום לב או כתוצאה מאי הבנות ביניכם לבין השוכר.

 

התראה לפני הליכים

כאשר השוכר אינו מגיב ואינו מתקן את דרכיו יש לנסח בכתב את הטענות כנגדו. יש לשלוח לשוכר מכתב אזהרה חתום על ידי עורך דין בו מפורט הפעילות מפרת החוזה שלו ומתן זמן מוגבל של 7 ימים על מנת לתקן את כלל הפרות החוזה. מכתב זה יכלול אזהרה ברורה, כי במידה והוא לא יתקן את כלל הפרות החוזה בזמן שהוקצב לך, יחל תהליך פינוי כפוי מהנכס כדין.

 

הליך מהיר

את מכתב ההתראה יש לשלוח באמצעות שירות משלוחים פיזי ולדאוג שיהיה תיעוד של העברת המכתב או אישור מסירה. לאחר חלוף הזמן שהוקצב יש להגיש כתב תביעה לבית המשפט בדרישה להוצאת צו פינוי לשוכר מהנכס. הדיון ייקבע במהירות לאחר מתן אפשרות לשוכר להגיש כתב הגנה לבית המשפט תוך חודש מעת שקיבל את כתב התביעה.

 

הוצאה לפועל

לאחר הדיון בנוכחות הצדדים או ללא דיון במידה והשוכר לא הגיש כתב הגנה, בית המשפט יכריע במחלוקת בתוך שבועיים. במידה והצדק עם המשכיר יינתן צו פינוי. חשוב לדעת שלמרות שכאשר ניתן צו פינוי השוכר עובר גם עבירה פלילית בהמשך השהות בנכס, אין מקום לפינוי פיזי ויש להפעיל את ההוצאה לפועל במידה והשוכר עדיין מתעקש להישאר בנכס.

בנקודת זמן זו, הרבה מהשוכרים ש"השקיעו" והגיעו עד כאן לא יחדלו ולא יוותרו, ולא יצייתו להכרעת בית המשפט ויישארו לגור בנכס. זה הזמן שבו המשכיר עובר להפעלת ההוצאה לפועל נגד השוכר.

 

סיכום פינוי נדל"ן

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בפינוי נדל"ן בהליך מהיר באמצעות הגשת תביעה לבית המשפט. חשוב לנסות להימנע מראש הגעה למצבים מעין אלו ומומלץ לנסות להתרשם מהדייר ככל שניתן לפני שחותמים על חוזה השכירות. בכל מקרה חשוב שלא לבצע פעולות לא חוקיות כמו החלפת מנעולים והוצאת מיטלטלין.

 

שופטת
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין