נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא עומדים בהחזרי ההלוואות? מרגישים שאיבדת שליטה? עו"ד אורי גילת מומחה בהליכי הוצאה לפועל מסביר

לקיחת הלוואה יש בה סיכון, אתם מבקשים כסף למען מטרה שאינכם יכולים לממן. אך מי יערוב לכם שגם תצליחו להחזיר. אז מה קורה כאשר אתם לא עומדים בהחזרי ההלוואות? ומרגישים שאיבדת שליטה?

 

החזר הלוואות, מה הכוונה?

החלק הקל בהלוואה הוא החלום. הלוואה ברוב המקרים באה להגשים איזו משאלה נכספת, מטבח חדש, טיול של החיים למזרח הרחוק, או אפילו לצורך רפואי וגם כאן יש חלום להצלחת התהליך. הבעיה בהלוואה שיש לה גם חלק שני, ולפעמים זהו השבר של החלום.

כל הלוואה צריך להחזיר. לכן חשוב להיות זהיר ולהבין עוד לפני החתימה האם יש באפשרותכם לא רק לקבל את ההלוואה, אלא גם להחזיר אותה. האם תהיה לכם האפשרות האמיתית הריאלית בעוד חודש או חצי שנה לעמוד בהחזרי התשלום עבור הלוואה שלקחתם לטובת משהו שלא הייתם יכולים לממן.

כאשר אין כסף בחשבון והתשלום בעבור ההלוואה לא מתבצע יש לכך השלכות שליליות מאד על החייבים. הלוואה עולה כסף, זה כולם יודעים, ההחזר הממוצע להלוואות יכול להגיע עד 35% מערך ההלוואה. כך שעל כל הלוואה שתיקחו תשלמו בהחזר בכום גבוה יותר, אם תפגרו בתשלומים, פה כבר תאלצו לשלם ריבית על הפיגורים וכן קנסות, ולעיתים גם תביעות לבית המשפט משם להוצאה לפועל. אז מה כדאי לעשות? עו"ד אורי גילת – מומחה להליכי הוצאה לפועל מסביר.

גְמוּל

מה הן ההשלכות של עיכוב בהחזר ההלוואות?

הגעתם למצב שבו אתם לא עומדים בהחזרי ההלוואות? מרגישים שאיבדת שליטה? ראשית עצרו רגע ועשו הערכת מצב. בשלב הבא מומלץ לפנות לעורך דין שיעזור לכם לצאת מהמצב הסבוך ולאפשר לכם להתקדם אל עבר היעד החדש שלכם בחיים, יציאה מהמשבר הכלכלי. עיכוב בהחזר הלוואות הן עניין לא פשוט היות שיש כאן מעבר לצבירת חוב גם הפרת הסכם ואי עמידה בהתחייבויות שונות שאתם חתומים עליהן.

בשל כך פניה לעורך דין מאפשרת לקבל תמונת מצב ולצאת לדרך פעולה חדשה וחשוב יותר נכונה? עו"ד אורי גילת – מומחה להליכי הוצאה לפועל יעזור לכם להתמודד עם ההשלכות האפשריות של המצב החדש שיכולות לבוא לידי ביטוי בדרכים הבאות:

  • הטלת סנקציות – בין הסנקציות האפשריות תוכלו לגלות שחשבון הבנק שלכם עוקל, כך גם חלק מהמשכורת והוצא נגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ, לא נעים בכלל.
  • הגבלה על נכסים – בית המשפט יכול להטיל מגבלה על כל נכס שאתם רשומים כבעליו, החל מרכב דרך נדלן ועד לעסק או כל נכס אחר.
  • פניה להוצל"פ – ההוצאה לפועל פועלת על פי דרישת בית המשפט, אם הוא ימצא לנכון שזאת הדרך הנכונה, או אז גם ההוצאה לפועל תגיע אליכם.

 

מה עושים במקרה של אי עמידה בהחזרי הלוואות?

עו"ד אורי גילת – מומחה להליכי הוצאה לפועל מסביר מה חשוב לעשות כאשר המצב מתחיל להסתבך

  • פונים לעורך דין – הפניה היא חשובה, היות שפעמים רבות חובות הופכים להיות עניינים משפטיים שרצוי שעורך דין יטפל בהם.
  • מבקשים להגיע להסדר עם הנושים – זאת הפעולה הטובה ביותר שתוכלו לעשות. הסדר מול הנושים שלא דרך בית המשפט יאפשר לכם מרחב תמרון טוב יותר.
  • הסדר מול ההוצאה לפועל – במידה והנושים לא שיתפו פעולה, רצוי לגשת להוצאה לפועל ולהסדיר את תשלום החוב באחת הדרכים האפשריות בהוצל"פ
  • הסדרה מול הבנק – פנו אל הבנק, שבו עם הפקיד ונסו להגיע להסדר לגבי פריסת החוב שלכם.

עוד אורי גילת

עוד אורי גילת
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין הסכם ממון
איך כותבים הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך משפטי מחייב המתאר את ההסדרים הפיננסיים בין הצדדים המעורבים בעסקה או מערכת יחסים מסוימת. בין