נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חולמים ביוונית? היום אפשר להגשים את החלום!

אם תמיד חלמתם שתהיה לכם דירת נופש או דירה להשקעה ביוון – עכשו זה ממש אפשרי. בשנים האחרונות, בעיקר בתקופת הקורונה, המשק היווני ספג מכה כלכלית של ממש, מה שהוביל לעלייה בהיצע הדירות וגם לירידת מחירים משמעותית במיוחד, של עשרות אחוזים, שנשארה יציבה יחסית עד היום.

בעוד שוק הנדל"ן הישראלי עומד להתפוצץ עם ביקוש עצום והיצע נמוך במיוחד, לצד אינפלציה שרק עולה ועולה – כעת תוכל לנצל את הכסף שלכם שיושב בחשבון הבנק ולהציל אותו משחיקת ערכו – באמצעות השקעה בנדל"ן, ביעד התיירותי הנחשק – הלוא הוא יוון. המדינה הפופולארית הפכה לאט לאט מיעד תיירותי חם ליעד נדל"ן לוהט לא פחות והיא לחוטין יעד ההשקעות הבא.

 

מה כדאי לדעת על שוק הנדל"ן ביוון?

ראשית כל, כדאי לדעת כי הביקוש לנכסים ביוון במקומות מרכזיים כמו סלוניקי, אתונה, כרתים, ועוד, לדוגמא הביקוש לדירות למכירה ביוון ליד הים – הינו גבוה מההיצע. עובדה זו כמובן משחקת לטובת משקיעי הנדל"ן במקומות אלו. נוסף על כך, כדאי לדעת כי הצמיחה בתיירות היוונית לאחרונה מעלה את הביקושים מעת לעת לנכסים להשכרה, כמו דירות נופש – צמיחה זו מצוינת גם היא עבור המשקיע הישראלי.

כיום, עקב המשבר הכלכלי שיוון ספגה, ניתן לרכוש נכסי נדל"ן להשקעה ביוון במחיר נמוך אף מעלות הבנייה, מה שכמעט מבטיח בוודאות את עליית הערך של הנכס, כלומר את הגדלת ההכנסה ההונית של המשקיע הישראלי בנכס היווני.

דירות למכירה ליד הים

להשקעה בנדל"ן ביוון יש יתרונות רבים

מלבד אלו שציינו לעיל, דירות ביוון למכירה הינן כדאיות ביותר. ההשקעה בנכסים ביוון טומנת בחובה יתרונות רבים נוספים, כמו העובדה כי משקיעים ישראלים ביוון זכאים להטבות שונות בזכות כך שישראל הינה מדינה החברה באיחוד האירופי. נוסף על אלו, יוון מנסה לעודד משקיעים זרים להשקיע בה, זאת על מנת לייצב את הכלכלה שלה כמובן.

משכך, הממשלה היוונית העבירה החוק שעל פיו משקיע זר בנדל"ן ביוון בסכום של 250 אלף אירו ומעלה – יהיה זכאי למעמד של תושב במדינת יוון.

 

מה כדאי לדעת על שיטת המיסוי הנדל"נית ביוון?

שיטת המיסוי בנדל"ן ביוון הינה נחשבת ידידותית יחסית למדינות רבות, ביחסיה למשקיע חיצוני. אם תבחרו להשקיע בנכס נדל"ן ביוון דרך חברה – התאגדות משפטית, וגם אם תבחרו להשקיע בצורה פרטית,  תהיו מחויבים במס רק עבור הרווחים שנצברו עקב פעילות החברה, או פעילותכם, ביוון בלבד.

נוסף על כך, ביוון תהנו משיטת המיסוי הפרוגרסיבית, כלומר גובה המס ייקבע לכם על פי גובה ההכנסות שלכם מנכס הנדל"ן בו השקעתם. כמו כן, אמנת המס בין מדינת ישראל למדינת יוון מעניק למשקיע הישראלי ביוון הטבות מס רבות כמו ביטול תשלום ארנונה, ביטול של מס שבח, ביטול מס הכנסה, ועוד.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, השקעה בנדל"ן ביוון הינה אפשרית לחלוטין, ואפילו משתלמת במיוחד כל עוד יש לכם את המשאבים הדרושים לכך ואתם מבצעים את התהליך בצורה טובה, מקצועית ומדויקת.

דירות למכירה ליד הים

דירות למכירה ליד הים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן