נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שטחים להשקעה – כל מה שצריך לדעת

קרקע היא השקעת נדל"ן טובה מאוד ועסקאות רבות שמתבצעות בכל שנה מעידות על כך. אולם, כמו בכל תחום, חשוב להכיר את חוקי המשחק, לקבל ייעוץ מקצועי במקרקעין ובצד המשפטי של המקרקעין. קרקעות הן עסק רציני והן אינן מצרך שקל כל כך למצא.

ישנם היבטים שונים שחשוב לדעת על הקרקע כגון: מה הייעוד שלה, האם הוא עשוי לעבור שינוי, היכן ממוקם השטח וכמה הוא קרוב לעיר מגורים ועוד. אז מה חשוב לדעת לפני שחותמים על עסקה לרכישת קרקע להשקעה?

 

כיצד בוחרים שטח טוב להשקעה?

ישנם מספר אלמנטים על פיהם יש לבחור שטח המתאים להשקעה ויכול להיות מניב:

  • תמיד כדאי להעדיף קרקע בבעלות פרטית ולא קרקע בבעלות המנהל.
  • השקיעו בשטחים הנמצאים באזורי ביקוש, כאלה הנחשבים יוקרתיים ופופולריים, עדיף בתוך גבולות מרכז הארץ. ערים במרכז המציעות שטחים כאלה הן – הרצליה, הוד השרון ועוד.
  • חשוב שהקרקע תקודם על ידי הרשות המקומית ולא על ידי יזמים וקבלנים פרטיים.
  • וודאו שהיתרי הבנייה בשטחים אלה מתייחסים לבנייה רוויה לגובה, דבר הממנף מאוד את פוטנציאל הרווח של המשקיעים.

אזור טוב

שדות השקעות בנדל"ן פועלת על פי קריטריונים אלה וכך הופכת עתודות קרקע רלוונטיות לעסקאות מוצלחות, בסיכון נמוך, ותוך מינוף מקסימלי של פוטנציאל הרווח.

 

היתרונות בהשקעה בשטחים חקלאיים המיועדים להפשרה

שטחים להשקעה מניבה המצויים בתהליך הפשרה לטובת שינוי ייעוד מחקלאות לבנייה, טומנים בחובם יתרונות לא מבוטלים שהופכים עסקאות אלה למבוקשות ביותר בתחום הנדל"ן:

  • השקעות מהסוג הזה פטורות מתשלום מס רכישה על הדירה או הדירות שייבנו על הקרקע בעתיד. מס הרכישה יחול אך ורק על מחיר הקרקע, דבר המייצר למשקיע חסכון כספי גדול שנע בין 100,000 ל- 250,000 שקלים.
  • השקעה בקרקע המשנה את ייעודה מאפשרת חסכון כספי גדול גם בהיבט נוסף, המשקיע לא נדרש להציג הון עצמי גדול לטובת הרכישה מכיוון שהבנקים מתייחסים לבנייה העתידית על הקרקע, כהון העיקרי המבטיח רווחים גדולים וידועים היטב מראש, בשל מיקום וגודל הקרקע. כתוצאה מכך, נוצר חסכון גדול נוסף בעלויות המשכנתא שעל המשקיע לקחת מהבנק והריבית שישלם.

 

קרקעות שונות השקעות שונות

חשוב לציין, לא כל קרקע חקלאית צפויה לעבור הפשרה ולא על כל קרקע מקבלים בדיוק את אותם היתרי בנייה, כל קרקע והייעוד שלה. ישנן קרקעות עליהן ניתן לקבל היתר לבנייה רוויה שהיא הפוטנציאל הגדול ביותר בשל כמות הנכסים שייבנו על הקרקע.

במקרים אחרים הקרקע תיועד אך ורק לבנייה צמודת קרקע, למבני תעשייה, משרדים או שטחים מסחריים. כל רשות מקומית והאינטרסים הבוערים שלה. אי לכך, בטרם תבצעו רכישה של קרקע להשקעה, בדקו את סוג השטח וההתאמה שלו לצרכי ההשקעה עליה חשבתם.

מדינות שונות

להעדיף קרקע שטרם הופשרה

קרקע שטרם הופשרה נמכרת ליזמים במחיר נמוך במיוחד. מיד לאחר תהליך הפשרת הקרקע קופץ שווי הקרקע במאות אחוזים וזה לפני שנתקעו היסודות הראשונים למבנים אותם ניתן יהיה לבנות על הקרקע. לכן, תמיד תעדיפו קרקע שטרם עברה הליך הפשרה.

הַשׁקָעָה

הַשׁקָעָה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא השקעות
כסף
מה היא השקעה חברתית?

השקעה חברתית ידועה גם בשם השקעת אימפקט. מהי השקעה חברתית ואיפה ניתן למצוא השקעות כאלו? בתור בעלי הון המעוניינים