נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש הקלות מס לעולים חדשים בעת רכישת דירה? 

בימים האחרונים אנו מקבלים פניות מצד עולים חדשים שמתעניינים ברכישה של דירה בישראל. מדובר באנשים שמגיעים לארץ תוך הבנה כי עליהם לדאוג לעתיד שלהם ושל ילדיהם. שכן, הם שמעו שמחירי הדיור בישראל מאמירים בשנות האחרונות והם יודעים כי עליהם לפעול בתבונה. יצאנו לבדוק אם יש הקלות מסוימות שניתנות להם, כדי לאפשר לכל אחד ואחת מהם לדעת מה עליהם לעשות רגע לפני שיתחילו בחיפוש אחר הדירה המתאימה ביותר עבורם. הישארו אתנו ותצאו מומחים בנושא.

 

רקע אודות עולים חדשים וסל קליטה

רגע לפני שנציג בפניכם את כל המידע בנוגע להקלות, ראוי שנפתח בהקדמה קצרה. מאז שמדינת ישראל הוקמה, היא מעודדת עלייה של יהודים מרחבי העולם כולו. מי שעלו לארץ יודעים כי המדינה מעניקה לעולים חדשים פטורים והטבות שונות, כדי להביא להתאקלמות קלה יחסית בארץ.

מי שמגיעים לישראל צריכים ללמוד שפה חדשה, לחפש אחר עבודה במקצוע שלמדו ולמצוא בית שיהיה המקום הבטוח שלהם. מדינת ישראל מספקת לעולם סל קליטה ובו יש הטבות שונות. אחת ההטבות נוגעת בין היתר לרכישת דירה.

 

תכירו את הקלת המס ברכישת דירה לעולים חדשים

עולים חדשים יכולים לקבל הקלות במס בעת רכישת דירה. ראוי לציין כי הקלה זו שמורה לעולים במשך כ – 7 שנים מיום העלייה שלהם לארץ. כך שאם אתם עולים חדשים ואתם חושבים להשקיע בנדלן בישראל, כדאי שתדעו שכל עוד לא עברו 7 שנים מיום העלייה, יש באפשרותכם ליהנות מההטבה. מדובר בעצם במס רכישה לעולה חדש שמאפשרת הנחה משמעותית בתשלומי מס הרכישה עבור נכס שנרכש בארץ.

 

אילו נכסים מקנים האת ההקלה במס?

ראוי לציין כי לא כל נכס מקנה לעולים החדשים את ההנחה. הנכסים שניתן לקבל עליהם את ההטבה הם דירת מגורים, בית עסק או קרקע שצפויה לשמש בסופו של דבר לבנייה של דירה או עסק. ראוי לציין כי דירת המגורים צריכה לשמש את העולה למגורים בלבד ולא להשכרה. רכישה של בית עסק צריכה גם כן לשמש אותו או אדם קרוב, כמו למשל:

  • בן זוג של צאצא
  • צאצא
  • אחות או אח

 

לא לשכוח לקבל ליווי מטעם גורמים מוסמכים

חשוב לציין כי יש לקבל ליווי מטעם עורכי דין מתחום המקרקעין טרם רכישת הדירה. שכן, אם אתם חדשים בארץ, סביר להניח שאינכם בקיאים בכל מיני הליכים שונים שבאים לידי ביטוי בישראל. ההמלצה היא לפנות אל מישהו מומלץ ומוסמך שילווה אתכם בחתימה על מסמכים ובהחלטת החלטות שונות בנוגע לרכישת הנכס הנבחר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת שיש הקלות מס לעולים חדשים. כעת, יש בידיכם את המידע החיוני בנושא, כך שעליכם רק לבדוק איזה נכס אתם רוצים לקנות ולפנות אל עורך דין מוסמך שילווה אתכם לאורך הדרך.

להשקיע בנדלן בישראל

להשקיע בנדלן בישראל
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא נדל"ן