נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה את הסיכון. אז האם משתלם להשקיע בזהב? זהב הוא אחת מצורות ההשקעה הוותיקות והפופולריות ביותר. הפופולריות שלו נובעת חלקית מהמחסור בו – יש רק כמות מוגבלת של זהב בעולם, וחלקית בשל עמידותו – הזהב אינו מושחת ואינו מושפע מרוב הכימיקלים. זהב גם קל לאחסון ולהובלה. כל הגורמים הללו הופכים את הזהב להשקעה אטרקטיבית.

 

קצת רקע

מחיר הזהב משתנה, אך הוא בדרך כלל עלה במגמת עלייה לאורך זמן. מה שהופך את הזהב להשקעה טובה אם אתה מחפש להשקיע לטווח ארוך. עם זאת, ישנם גם סיכונים הקשורים להשקעה בזהב. מחיר הזהב יכול להיות מושפע ממספר גורמים, כולל תנאים כלכליים, אירועים גיאופוליטיים והיצע וביקוש של זהב.

 

מה לקחת בחשבון

השקעה בזהב תלויה במספר גורמים; כולל תנאי השוק הנוכחיים, היעדים הפיננסיים שלך וכמות הסיכון שאתה מוכן לקחת. זהב נחשב לנכס מקלט בטוח, מה שאומר שבדרך כלל הוא מחזיק בערכו בתקופות של סערה כלכלית או פוליטית. זה הופך את הזהב להשקעה טובה עבור אלה שמחפשים להגן על עושרם מפני אינפלציה או תנודתיות בשוק.

 

יש חסרונות?

ובכן, עם זאת, זהב אינו חף מסיכונים – מחיר הזהב תלוי מאוד בהיצע וביקוש, והוא יכול להיות תנודתי. מחירי הזהב עשויים לעלות או לרדת בחדות, בהתאם לאירועים העולמיים. לכן, אם אתה שוקל להשקיע בזהב, אתה צריך להיות מוכן לסיכונים הכרוכים בכך.

 

אם כך, מדוע כדאי להשקיע?

ישנן גם מספר סיבות לכך שזהב יכול להיות השקעה טובה עבורך. למשל, זהב הוא משאב נדיר, וההיצע שלו לא גדל, משמעות הדבר היא שהזהב עשוי להיות יקר יותר עם הזמן. זהב הוא גם עמיד ונייד, מה שמקל על אחסון והובלה.

 

לא רק מניות

סיבה נוספת להשקיע בזהב היא שהוא יכול לשמש כעוגן מפני השקעות אחרות. לדוגמה, אם אתה מודאג לגבי שוק המניות, אתה יכול להשקיע בזהב. זהב יכול להיות גם כלי גיוון טוב, מכיוון שהוא לא תמיד נע באותו כיוון כמו סוגי נכסים אחרים. כמובן שאם תבחר להשקיע בזהב, עשה זאת רק אצל החברה הישראלית למדליות ולמטבעות.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, זהב הוא מצרך יקר ערך ששימש כצורה של מטבע, תכשיטים והשקעה במשך מאות שנים.  ערכו של הזהב נקבע על ידי השוק, שמתבסס על היצע וביקוש. ערך השוק של הזהב צפוי לעלות בשנים הקרובות בשל מספר גורמים, ביניהם אינפלציה, היחלשות הדולר האמריקאי וחוסר יציבות פוליטית ברחבי העולם. זהב כאמור, הוא ללא ספק השקעה טובה מכיוון שהוא נכס מוחשי שאינו נתון לאותן תנודות כמו מניות והשקעות אחרות. זהב הוא השקעה בטוחה, וערך הזהב צפוי להמשיך לעלות בשנים הקרובות.

קוביות זהב

 

זהב טהור
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.