נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קורות חיים שיקפיצו לך את הקריירה

תקועים באותה עבודה לא מספקת כבר כמה שנים? רוצים לשנות אבל התחרות בשוק קשה מדי? בואו גלו כמה טריקים שיעזרו לכם להפוך את קורות החיים שלכם לאטרקטיביים ויעזרו לכם להקפיץ את הקריירה.

 

איך נראים קורות החיים האידאלים ולמה צריך אותם בכלל?

רושם ראשוני הוא אחד המרכיבים המכריעים ביותר בקביעת הדעה הכללית על אדם. במקרה שלנו, קורות חיים הם הרושם הראשוני שאתם משאירים על המעסיק. ואם תרצו שבמהלך 30 השניות הבאות הוא יחליט שאתם שווים קריאה לעומק, כדאי שהרושם הזה יהיה מרשים וטוב.

אז כדי לכתוב קורות חיים בצורה הטובה ביותר, יש כמה סטנדרטים שצריך לעמוד בהם. הראשון, שהמסמך לא יכיל יותר מעמוד אחד, הכתוב בתכליתיות ותמציתיות. נראה כי המגייסים לא אוהבים טקסט ארוך ועמוס.

השני הוא הסדר בהם נכתבים הדברים, והוא כדלהלן:

  • כתיבת הפרטים האישיים.
  • תמצית.
  • ניסיון תעסוקתי.
  • השכלה.
  • שירות צבאי.
  • שליטה בשפות.

יש לסדר את הנושאים הללו לפסקאות, עם הדגשה לכותרות ולדברים החשובים. שימו לב להיררכיה, דברים חשובים יותר יכתבו בראש העמוד מאשר בסופו.

 

טיפים לשיפור קורות החיים:

1. התאמה אישית

חשבו על המשרה אליה אתם מגישים מועמדות והתאימו את קורות החיים שלכם למשרה. כתבו רק את המידע הרלוונטי למשרה. למשל, אם הינכם מנסים להתקבל לעבודה בהייטק, כתבו על הקורסים השונים בתכנות שלקחתם ועל הניסיון הלימודי/תעסוקתי שיש לכם בתחום. אולם אם המשרה היא דווקא בחינוך, הדגישו את הניסיון שיש לכם בעבודה עם נוער במהלך שנת השירות.

 

2. שימוש במילות מפתח

הרבה חברות, במיוחד בעולם ההייטק, יעבירו את קורות החיים שלכם סינון ראשוני דרך תכנת מחשב. תפקידה של תכנת המחשב היא לקבוע אם שווה להעביר אתכם לטיפול ידי אדם או לא. מכיוון שזה אינו אדם אנוש, התכנה יודעת רק לסרוק ולמצוא מילים הקשורות במשרה. לכן, הסתכלו במודעות הדרושים ושלבו בטבעיות במסמך מילות מפתח הרלוונטיות לעבודה.

 

3. הדגשות

שימו לב כי העין שלנו נמשכת יותר לדבר מודגש השונה משאר הטקסט. הקפידו להדגיש ב-bold או על ידי מיקום נכון במסמך, את הדברים שתרצו שיבלטו לבוחן.

 

4. קורות חיים מעוצבים

דרך נוספת למשוך את העין היא באמצעות קורות חיים מעוצבים. תבנית זו היא יותר צבעונית וססגונית ולכן בולטת יותר מאשר קורות חיים בשחור לבן. ניתן למצוא תבניות מעוצבות מקצועיות באינטרנט ולבחור את זו המתאימה ביותר לעבודה שאתם רוצים. שימו לב לא להגזים בבחירת צבעים נועזים, בכל זאת זהו מסמך רשמי שצריך להראות על רצינות.

 

לסיכום

לקורות החיים שלכם חשיבות רבה במציאת עבודה. בין אם רק התחלתם את הקריירה או שאתם מחפשים עבודה חדשה, קורות חיים כתובים היטב יעזרו לכם להרשים את המעסיק ולהגדיל את הסיכויים לקבל את העבודה. לפרטים נוספים כנסו: https://expoint.co/he/articles/26

אישה

 

TKaucic / Pixabay
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.