נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום. נישום שקיבל דרישת מס גבוהה יותר ללא שקלול של נקודות זיכוי המקנות לו הנחה בתשלום המס, יוכל להגיש לפקיד השומה האזורי, בקשה לתיקון שומה. ההמלצה היא להגיש בקשה זו באמצעות איש מקצוע מומחה בתחום.

 

מהי בקשה לתיקון שומה?

על כל קנייה ומכירה של נכס נדל"ן, תצטרכו לדווח לרשות המיסים. הדיווח נעשה באמצעות העברת שומה עצמית. לא תמיד רשות המיסים מקבלת את הדיווח כמו שהוא ולפעמים היא דורשת פרטים נוספים וכך השומה המתקבלת היא על פי שפיטה. כאשר מתעוררות ספקות, מנהל מס שבח יכול לקבל החלטות בנדון. מקרים כאלו עלולים להוביל לטעויות ולצורך בהגשת בקשה לתיקון שומה.

בקשה לתיקון שומה היא בקשה המוגשת למנהל מיסוי מקרקעין בנוגע לתיקון שומה שנקבעה על פי שפיטה או שומה עצמית. לא כולם יודעים, אבל בקשה כזו עשויה לזכות את מגיש הבקשה בהחזר מיסים עודפים ששילם. בקשה כזו מוגשת אונליין באמצעות טופס 7085, למרות זאת, ההמלצה היא להתייעץ עם איש מקצוע לפני הגשתה.

 

אילו מקרים מזכים בהגשת בקשה לתיקון שומה?

על פי חוק מיסוי מקרקעין, ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה  תוך 4 שנים מהיום בו היא אושרה במנהל או כשומה עצמית. קיימים מספר מקרים בהן הגשת בקשה לתיקון שומה היא מתבקשת.

  • גילוי עובדות עדכניות העשויות להשפיע על גובה מס השבח הנדרש לתשלום. מקרים כאלו עשויים לזכות בקבלת החזר מס שבח, בתנאי שמגיש הבקשה מוכיח שהנתון שהתגלה נודע למבקש רק בתקופה האחרונה ולא היה לו עניין להסתיר אותה וכדו'.
  • הצהרה שגויה מחייבת תיקון מחדש, על פי הנתונים המעודכנים. גם כאשר נדרשים לשלוח נתונים לעדכון השומה העדכנית, מקרים בהם לא נשלחת תגובה, נחשבים לתגובה והצהרה לא נכונה. מאותה סיבה גם כאשר טעות אנושית מתגלה בשומה, יש צורך בתיקונה. גם טעות משפטית היא טעות הנכללת בהגדרה זו.

 

מה מרוויחים מבקשה לתיקון שומה?

חשוב שבקשה לתיקון שומה תוגש באופן מקצועי. הגשת בקשה כזו חייבת להיעשות על ידי איש מקצוע מומחה בתחום, היא מוגשת כדי לסייע לנישום בסופו של דבר. אך לפעמים היא דווקא מגדילה את גובה המס הנדרש לתשלום. ברשות המיסים עלולים לראות בהגשת הבקשה סיבה להגדיל את גובה המס המקורי. זו גם הסיבה לפנות דווקא לאיש מקצוע בעל ניסיון וותק בתחום.

באופן עקרוני, תיקון שומה מאפשר לנישום לחזק את יכולותיו הכלכליות ולקבל החזר מס בגובה של מאות אלפי שקלים. אם נפלה טעות בשומה שלכם או שהתגלו עובדות חדשות בעניין, כדאי שתערכו בירור מול איש מקצוע בנוגע לזכאותכם. איש מקצוע מתאים יכול להיות עורך דין מקרקעין, רואה חשבון או אפילו יועץ מס מומחה.

כסף

 

מחשבון
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה