נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה מבטחים בביטוח ועד הבית?

כאשר דייר או אדם זר נפגע בגלל רכוש משותף, הוא עלול לתבוע את בעל הרכוש האשם בגרימת הנזק. נזק שהתרחש בבניין מגורים בחלל משותף, עלול לחשוף את דיירי הבניין לתביעת נזיקין. במרבית המקרים התביעה תתנהל מול חברי ועד הבית ובמקרים רבים הם מוצאים את עצמם נתבעים אישית – מה שעלול לגבות מהם מחיר יקר מידי.

 

למה לרכוש ביטוח ועד בית?

ועד הבית מייצג את הדיירים ועושה עבודה מורכבת. הוא גובה תשלומים, דואג לתשלום חשבוניות ודואג לתחזוקת הבניין וניהולו כהלכה. הבעיה היא שבגלל שהוא מייצג את דיירי הבניין, הוא מהווה גם גורם לתביעה. כאשר אדם נפגע במהלך שהייתו בבניין דירות משותף, הוא רשאי לתבוע אישית את חברי ועד הבית. ותביעה כזו אף חבר ועד בית לא מעוניין לקבל… מסיבה זו כדאי שתכירו את ביטוח ועד בית.

ביטוח ועד בית

ביטוח ועד בית

ביטוח זה נכלל בקטגוריית ביטוח מבנה משותף והוא אחד מיני כמה המעניק כיסוי ביטוחי לדיירי הבניין ונציגיו. ביטוח ועד בית מעניק כיסוי חבות אישית לחברי הועד מפני תביעות שהם עלולים לקבל בתור נציגי הדיירים. במקרה כזה חברת הביטוח תישא בעלויות המשפטיות והפיצויים הנדרשים. חשוב לציין כי ביטוח צד ג' לא מכסה את חברי ועד הבית באופן אישי ולכן הפתרון הוא לרכוש ביטוח מורחב.

 

ביטוח מבנה משותף

הביטוח המוכר ביותר. הוא מכסה עלויות נזקים שנגרמו לרכוש המשותף המוגדר בפוליסה כתוצאה מגורמי שונים כמו רעידת אדמה, נזקי מים, אש, אלימות ועוד. במהלך רכישת הפוליסה חשוב לבדוק אילו נזקים כלולים בביטוח ואילו מוחרגים. לרוב, נזק מבלאי טבעי, לא יכלל.

ביטוח ועד בית

ביטוח צד ג'

ביטוח זה מכסה מקרים בהם צד שלישי ניזוק כתוצאה מהרכוש המשותף. זה יכול להיות דייר שהחליק בעת עלייתו במדרגות הבניין, בעל מלאכה מזדמן שנפל וכו'. במקרים כאלו תובעים את חברת הביטוח והעניין מסודר. כאשר אין ביטוח כזה, הדיירים עלולים למצוא את עצמם נדרשים לשלם מאות אלפי שקלים וחבל.

חשוב לציין כי ברכישת ביטוח צד ג' חשוב לוודא כי הביטוח כולל הגנה מפני תביעות שיבוב. הרי יש מקרים בהן חברות הביטוח מפצות את הניזוק, אך הן פותחות בחקירה למציאת האשם בגרימת הנזק וכך הן מגיעות אל דייר מדיירי הבניין בתביעה לתשלום התביעה ששולמה. כדי להימנע ממצב כזה חשוב להכניס סעיף הגנה מפני תביעות שיבוב.

 

הרחבות נוספות

ניתן לכלול בביטוח מבנה משותף עוד מגוון כיסויים ביטוחיים. לאמיתו של דבר חברי ועד הבית הם אלו שבוחרים אילו כיסויים להכניס ועל אלו לוותר. בבניינים בעלי רכוש משותף כמו חדר כושר מאובזר, יהיה צורך בביטוח תכולה ולכן הנתונים צריכים להיות בהתאמה אישית לצרכי המבוטחים. בסופו של דבר, ביטוח ועד בית יכלול כיסוי אישי לכל אחד מחברי הבית. חברי ועד בית המעוניינים בתוספת הגנה ביטוחית, יבדקו אילו ביטוחים יתאימו להם.

ביטוח ועד בית

ביטוח ועד בית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא ביטוחים