נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נסיעה מאורגנת ומושלמת – המסמכים שכדאי לשמור לאחר כך

נסיעה לחו"ל היא עסק מורכב, גם הטיסה שהחלה בהתארגנות הכי ספונטנית בין חברים זקוקה להמון תהליכים. הזמנת כרטיסים, חידוש הדרכון, בירור על לינה ורכישת ביטוחים מתאימים הם רק חלק מסל "סינג'ורים" שאי אפשר לצאת מהארץ בלעדיהם. כל ממדי הזהירות והארגון בסידורים האלו מתגמדים לעומת הטירוף הביוקרטי שקורה כאשר משהו לא ילך לפי התוכנית, כמות המידע והפעולות שצריך לוודא ולשמר הוא ענקי! ולכן חשוב לדעת מראש לאיזה אלמנטים לשים לב על מנת שהטיול יעבור חלק, גם אם יהיה בו כמה אירועים שיגרמו לנתיב הטיול לסטות מעט.ד

 

אף אחד לא חבר שלכם – תיעוד תיעוד תיעוד

קניתם כרטיסי טיסה? צלמו אותם! איבדתם כבודה? תשיגו אישור מחברת התעופה! קיבלתם טיפול רפואי שביטוח הנסיעות יכסה? אתם בטח יודעים מה לעשות עם הקבלה.

הפעולות שאתם מבצעים מול מגוון חברות וגופים, גם ללא רכישה, מתועדות אצלן, אם זה מספיק חשוב להם אז כדאי שגם אנחנו נוודא שיש לנו הוכחות למה שקרה. כל פעולה מול הארגונים שהמטייל מסתמך עליהם, כמו הממשלה, חברות תעופה וביטוחים, עובדים רק על בסיס פעילות מתועדת, והרבה יותר קל להשיג את התיעוד על המקום מאשר בדיעבד.

 

מי אמור לזהות אותי ואיך?

אמנם עדיף שאת תעודת הזהות תשאירו בבית, אבל יש מגוון של זיהויים אחרים שמומלץ להביא לחו"ל חוץ מהדרכון.

דרכון – המובן מאליו, בהצלחה למי שינסה לצאת מנתב"ג בלעדיו. כדאי להביא גם דרכונים זרים ומידה ויש, אבל חשוב לזכור שאזרח ישראלי יכול לצאת מהארץ רק בעזרת הדרכון המקומי. בנוסף, יש יעדים שדורשים שהדרכון יהיה תקף לתקופה מסוימת אחרי הנחיתה, ללא קשר לזמן החזרה.

רישיון נהיגה – אמנם ב- 2006 משרד התחבורה עבר לתקן בינלאומי שגרם למגוון מדינות להכיר ברישיון הפלסטיק הישראלי. אבל, תמיד כדאי להוציא בנוסף רישיון בינלאומי, יש חברות השכרת רכבים שדורשים תמיד רישיון בינלאומי ללא קשר לתקנות המקומיות. באיחוד האירופי המצב לא מורכב, אבל במדינות מורכבות כמו ארצות הברית או קנדה יש איזורים בהם לא צריך רישיון בינלאומי למרות שבשאר המדינה מותר.

תעודת סטודנט –  אמנם התעודות של המוסדות בארץ אינן רשמיות מדי, אבל בהרבה אתרים הם יספיקו בשביל הנחת סטודנט שיכולה להיות משמעותית.

תעודת נכה – אמנם כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי התקנות המקומיות בכל מקום, אבל בשביל בקשות עזרה והקלות נחמד שיהיה את הגיבוי של התעודה.

 

הכל קל כשהכל נגיש

כדאי לשמור את הזיהויים שהבאנו ואת התיעודים שצברנו במהלך הדרך במקום שאמנם יהיה נגיש, אבל לא מועד לאירועים כמו גניבה או שילכו לאיבוד עם הכביסה שלכם. דרך טובה לצמצם את כמות התיעודים תהיה לרכוש ביטוח שמשלם מלכתחילה על הפעולות שהוא מבצע, כדוגמת פספורטקארד.

 

איש מבוטח

מגן
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא ביטוחים