נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

 מה שיעור המס בגין היטל השבחה?

רבינו כאשר אנו עומדים לפני עסקה כמו משכנתא, מכירת נכס, קניית נכס וכדומה נתקלים במונחים שאנחנו פחות מכירים ותוהים מה לעשות. ובכן, אין ספק שיש להיעזר באנשי מקצוע בכדי להגיע לתוצאות מקסימליות אך אין ספק שגם להעשיר את הידע שלכם בנושא באופן עצמאי. אם נתקלתם במושג היטל השבחה ואינכם יודעים כיצד לגשת אליו ויותר מכך, מעוניינים לדעת מה שיעור הס בגין היטל השבחה – הוסיפו לקרוא וגלו.

 

מה הוא היטל השבחה ?

היטל השבחה הוא סוג של מס כתוצאה מהשבחת הנכס שלכם על רקע החלטות של וועדות הבנייה השונות – את ההיטל שמסתכם ב-50% מערך ההשבחה, אתם לא משלמים בעת החלטת הוועדה, אלא רק שתממשו את ההשבחה הזו – מכירת הנכס או ניצול הזכויות בהשבחה.

 

עובדים אל מול המועצה המקומית

לדוגמה, אתם מקבלים היתר מהעירייה איתור חורג או הקלה מסוימת, אשר המועצה המקומית מותירה לו להרחיב את הנכס/ להוסיף יחידה נוספת וכדומה, כתוצאה ממתן האישור צומח למוכר ערך הנכס ומכאן גם הרווח. במועד המכירה – נגזר רווח נוסח ועל זה משלמים מס נוסף – היטל השבחה לוועדה המקומית. כל זה כמובן מותנה בעליית המקרקעין.

 

כיצד כל זה מתנהל ?

הגדרת החוק:  "היטל השבחה הוא תשלום חובה בעקבות אישור תכנית, מתן הקלה או התרת שימוש חורג המעלים את שווי המקרקעין. את היטל ההשבחה מטילה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה על הבעלים או על החוכר של המקרקעין. שיעור ההיטל הוא מחצית ההשבחה". לאחר אישור תוכנית ההשבחה, הוועדה המקומית עורכת לוח שומה אשר כולל את פטרי הנכס והשבחתו בעקבות אישור התוכנית, כמו כן גם את שיעור ההשבחה. בהתאם לאותו לוח שומה, מעדכנת הוועדה את כל מבעלי הנכס בשיעור ההשבחה שבגינו הוא חייב בהיטל. במקביל – יש לעדכן את הבעלים גם ביכולתם לערער על החיוב – ערעור על היטל השבחה הוא דבר נפוץ מאוד שהרבה מהמקרים מתקבל. ככול שהנכס שלכם שווה יותר כסף, תוכלו להגדיל את המשכנתא שלכם, והיטל ההשבחה הוא ההוכחה שהנכס שווה יותר.

 

מה ההבדל בין היטל השבחה למס שבח ?

על אף השם הדומה שמובילה לבלבול בין השניים – אין היטל השבחה ומס שבח דבר זהה. הבדל ראשוני וקריטי הוא למי משולם הכסף – היטל השבחה משולם לוועדה המקומית העירונית, מס שבח משולם לרשות המיסים. מס שבח מחושב על רווח בעת מכירת דירה, על פי ההפרש בין המחיר בו הדירה נקנתה, לבין המחיר בו נמכרה. כלומר, הגידול בשווי הכולל של הדירה מאז שרכשתם אותה. ישנה חפיפה מסוימת שבאה לטובתכם: ניתן לקזז את ההוצאות שהושקעו בדירה במהלך השנים וכחלק מתהליך המכירה, כמו עורך דין, בנייה וכדומה – ולהוסיף להן את היטל ההשבחה כהוצאה עתידית צפויה חוקית ובכך לקזז את הסכום.

דולרים

 

שעון ומטבעות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא טיפים פיננסים
5 טריקים לסטודנטים

  בתור סטודנטים, יש לא מעט כלים שיכולים לחסוך לכם זמן יקר. הכלים הללו לא תמיד מוכרים לקהל הרחב,

זהב טהור
האם רווחי להשקיע בזהב?

כשמדובר בהשקעה בזהב, יש הרבה דעות שונות. יש הסבורים שזהב הוא השקעה נבונה, בעוד שאחרים מאמינים שזה לא שווה

מחשבון
מה היא בקשה לתיקון שומה?

ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין סעיף 85. שומת המס מצביעה על גובה המס הנדרש לתשלום.