נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הוא שחזור משכנתא ומתי צריך אותו?

כשאדם או זוג לוקחים משכנתא, לא תמיד ההחזרים החודשיים ימשיכו להיות נוחים כלכלית במרוצת השנים. לאחר שנים של החזרים חודשיים על תשלומי המשכנתא, לא פעם אנשים צריכים לשחזר אותה. אם כך, מה הוא בעצם שחזור משכנתא ומתי נזדקק לו?

כשפלוני לוקח משכנתא ופלוני כבר לא יכול לעמוד בהחזרים עליה, הוא לעיתים יצטרך לשחזר אותה. שחזור משכנתא הוא שינוי המסלולים הקיימים וגם יציאה מהם במקרים מסוימים. כך יוצא, שהלווה של המשכנתא יכול לחשב מחדש את היכולות הכלכליות שלו ולהתאים אליהן את ההחזרים בכל חודש. בסופו של דבר, השחזור של המשכנתא חייב להתבצע במקביל לייעוץ פיננסי מתאים. מי הוא היועץ הפיננסי שאליו מומלץ לפנות?

 

איזה ייעוץ נצטרך כשנרצה לשחזר משכנתא?

ייעוץ משכנתאות יהיה סוג הייעוץ שתצטרכו, כמובן שיהיה עדיף לקבלו מיועץ מורשה. יועצי משכנתא יכולים לעשות לכם סדר בבלגן, במיוחד אם לאחרונה התשלומים החודשיים כבר לוחצים מדי. אל תיתנו לעצמכם להישאב אל בור כלכלי, ניתן לשחזר את המשכנתא ואפילו להאריך אותה.

חשוב לקחת בחשבון, כשיש צורך להאריך משכנתא, בפעמים רבות הריבית על ההחזרים החודשיים תגדל. כל עוד צריך לשנות מסלולי משכנתאות, גם חשוב לזכור שישנם קנסות על כך. במילים אחרות, יציאה ממסלול משכנתא עשויה להיות מלוות בקנס כספי. אם כך, חשוב לבחון את שחזור המשכנתא בטווח הרחוק, לא בטווח הקצר. בשקלול כולל, ייתכן שהשחזור לא ישתלם לכם.

 

מתי נצטרך לשחזר משכנתא?

משחזרים משכנתאות כאשר המצב הכלכלי בבית משתנה. אם לוקחים כדוגמה תקופת משבר, הרי שתקופות אלו מלוות לפעמים בירידה משמעותית ביכולות הכלכליות. תקופות משבר עשויות להיווצר בעקבות סיבות שונות, בין אם בגלל נגיפים עולמיים או בגלל סיבות ברמת המיקרו.

מה היא סיבה ברמת המיקרו, שעשויה להוביל אדם לשחזר משכנתא? למשל, אדם שפוטר מעבודתו משחזר את המשכנתא בגלל נסיבות אישיות. מאידך, אנשים שנמצאים בחל"ת ממושך גם עשויים למצוא את עצמם משחזרים משכנתא. מה שמעלה שאלה מעניינת: האם חשוב למהר ולשחזר את המשכנתא?

 

האם כדאי למהר ולשחזר משכנתא בתקופת משבר?

האמת שלא, לא מומלץ למהר ולשחזר את המשכנתא בתקופת משבר. כשמדברים על תשלומי משכנתא, מדברים על הטווח הארוך. חשוב להסתכל קדימה ולשאול את עצמכם: היכן אתם רואים את עצמכם בעוד 3-5 שנים? אם אתם צופים המשך של תקופת המשבר הכלכלי, ייתכן שיהיה צורך לשחזר את המשכנתא שלכם.

יחד עם מה שציינו כאן למעלה, הטבע של תקופות משבר הוא בדרך כלל לחלוף. אם דורשים ממכם תשלומי קנסות גבוהים על שחזור משכנתא, ייתכן שזה לא יהיה משתלם בטווח הארוך ייתכן שהתשלומים על הקנסות יובילו אתכם להחזרים חודשיים לא מבוטלים. כדי לקבל את כל המידע הכי מדויק, יש לפנות אל יועץ המשכנתאות שלכם.

שחזור משכנתא

שחזור משכנתא ראשית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא משכנתאות