נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חולמים על דירה במחיר למשתכן? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

כדי לשפר את מצב הביקוש לדיור והאפשרות לעמוד בעלויות רכישת דירה, משרד הבינוי והשיכון יזם את תוכנית מחיר למשתכן. כיום התוכנית כבר הצליחה לשנות את שמה לתוכנית מחיר מטרה או דירה בהנחה, אך הרעיון הוא אותו רעיון ולכן למעשה, ממשיכים לכנות את תוכנית הדיור הממשלתית בשם "מחיר למשתכן".

 

למה לרכוש דירה במחיר למשתכן?

תוכנית מחיר למשתכן היא תוכנית שנועדה לפתור את מצוקת הדיור בארץ. משרד הבינוי והשיכון מקצה שטח לבנייה, והוא פותח עליו מכרז. כל יזם שמעוניין להשתתף במכרז מעדכן מה תהיה העלות בה תימכר כל יחידת דיור שתיבנה. היזם שמציע את המחיר הנמוך ביותר לכל יחידת דיור, הוא זה שיזכה במכרז.

חשוב לציין כי הקבלן מקבל מפרט של יחידות דיור, מה הן צריכות לכלול והוא לא יכול לקזז מהמפרט כדי להוריד עלויות… לצד יחידות הדיור, היזם יכול למכור את יתר יחידות הדיור במחיר מלא. הוא מתחייב על סך יחידות דיור אותם הוא ימכור במסגרת התוכנית, את כל השאר, הוא מוכר באופן פרטני. כך יזמים מרוויחים מהתוכנית.

לא כל אחד יכול לרכוש דירה במחיר למשתכן. כדי לרכוש דירה כזו, צריך לעמוד בתנאי הזכאות. רק מי שאין לו זכויות נדל"ן על שמו ורק אם מדובר בזוג נשואים, מוכרים בציבור או שמדובר ברווק בן מעל גיל 30. רכישה במסגרת התוכנית מאפשרת לקונה לקבל מימון כמעט מלא לדירה וכך, אנשים רוכשים דירה עם הון עצמי נמוך במיוחד.

למה לרכוש דירה במחיר למשתכן

כמה הון עצמי צריך לרכישת דירה?

על פי חוק, לא ניתן לקבל מאה אחוז מימון לרכישת דירה. הבנק רוצה לראות שמדובר בקונה רציני בעל יכולת כלכלית ולכן, נקבעו תקרות הון עצמי בהתאם לאופי העסקה. עבור דירה ראשונה, ההון העצמי הנדרש הוא 25% מערך הדירה או ממחיר הדירה כמופיע בחוזה – הגבוה מביניהם.

לעומת זאת, כאשר מדובר בדירה במחיר למשתכן, הדירה נמכרת לרוכש במחיר מופחת ולכן, הבנק מסכים לתת 75% מימון מערך הנכס. כך יוצא שניתן להגיע ל-90% מימון בקלות ובלבד שההון העצמי לא יפחת ממאה אלף שקל.

כמה הון עצמי צריך לרכישת דירה

איך נרשמים לתוכנית?

מי שזכאי יכול להיכנס להגרלת התוכנית. את ההגרלה עורך משרד הבינוי והשיכון והרישום אליה הוא דרך חברת חיצוניות כמו מגער ואלונים. לאחר ההגרלה הזוכים מקבלים הודעה על זכייתם והם מוזמנים למשרדי היזם לחתימה על חוזה רכישה ולבחירת דירה מתאימה להם מבין כל הפרויקט. כבר בשלב זה קריטי לדבר עם יועץ משכנתאות לקבל הכוונה מקצועית על התאריכים האפשריים לתשלומי המשכנתא.

 

לסיכום

דירה במחיר למשתכן נמכרת במחיר זול יותר משממוצע, ניתן לקבל עליה מימון גבוה יותר וכך צריכים לגייס פחות הון עצמי מבכל עסקה אחרת ממוצעת במשק. יחד עם זאת, החזרי המשכנתא הצפויים הם גבוהים ולכן חשוב להיעזר באיש מקצוע לתכנון נכון.

חולמים על דירה במחיר למשתכן הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

חולמים על דירה במחיר למשתכן הנה כל מה שאתם צריכים לדעת
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא כללי
סיבות לעשות קורס טיקטוק
3 סיבות לעשות קורס טיקטוק

לכל דור ודור, או לפחות אחת לכמה שנים, יש את הפלטפורמה המועדפת עליו לתקשורת המונים. כשמדובר בדור הצעירים הנוכחי,