נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי הזמן הכי טוב לתכנן את הפרישה שלך?

תכנון פרישה הוא הליך חשוב שאסור לפספס לפני היציאה לפרישה. ככל שנקדים את התכנון, כך נוכל למקסם את הזמן לטובתנו ולנצל אותו למיקסום החסכונות הפנסיוניים. כל עובד חוסך כסף בקופת הפנסיה שלו, אבל עם קצת מחשבה מוקדמת לפני כן, הוא יכול לדאוג לייעל את החיסכון ולהגדיל את רווחיותו. 

 

למה חשוב לתכנן את הפרישה?

בתקופת הפרישה גובה ההכנסות יורד ותכנון מקדים מאפשר לא להגיע לפת לחם. תכנון מקצועי יאפשר לכם להנות מ:

  • עצמאות כלכלית: תכנון פרישה מסייע להגיע לעצמאות כלכלית. אתם יכולים לממן את הצרכים שלכם מבלי להזדקק לטובות אחרים למרות שאתם כבר לא עובדים. התנאים הכלכליים יכולים להשתנות, ולהשפיע על ההשקעות ומקורות ההכנסה הקיימים. תכנון פרישה ישלב גיוון השקעות ויצור כר פיננסי להתמודדות עם אי הוודאות הכלכלית.
  • שמירה על רמת החיים: עם הפרישה, ההכנסה מהעבודה בדרך כלל נפסקת או יורדת. תכנון פרישה נכון מסייע לשמור על רמת החיים על ידי מתן מקור הכנסה לכיסוי ההוצאות, כולל דיור, שירותי בריאות ועלויות מחיה יומיומיות. אין ספק כי תכנון פרישה מפחית מתח כלכלי ומאפשר ליהנות משנות הפנסיה מבלי לדאוג למימון המחיה השוטפת.
  • תכנון מס: תכנון פרישה נכון יפחית את המס שיהיה עליכם לשלם בעת משיכת החסכונות הקיימים. ניהול אסטרטגי של משיכות רווח ימזער את נטל המס בפרישה.
  • פרישה מוקדמת: אם יש לכם שאיפה לפרישה מוקדמת, תכנון קפדני הופך להיות קריטי עוד יותר. פרישה מוקדמת דורשת לעתים קרובות אסטרטגיות חיסכון אגרסיביות יותר ומשמעת פיננסית חזקה.

למה חשוב לתכנן את הפרישה

מתי להתחיל לתכנן את הפרישה?

הזמן הטוב ביותר לתכנן את הפרישה הוא מוקדם ככל האפשר. באופן אידיאלי, כדאי להתחיל לתכנן את הפרישה בין שנות ה-20 ל-30. ככל שתתחילו מוקדם יותר, יש יותר זמן להשקעות שלכם לצמוח ולצבור תשואות. מוזמנים להיכנס לקבל מידע באתר parashti.co.il על הנושא. למה לפנות לתכנון מוקדם ככל הניתן?

  • זמן לחיסכון: תכנון מוקדם מאפשר להפקיד הפקדות קבועות וקטנות בחסכון הפנסיוני. כך קל יותר לנהל חיסכון פנסיוני מאשר לנסות להדביק את הפער בשלב מאוחר יותר בחיים.
  • סובלנות לסיכון: התחלה מוקדמת מספקת אופק זמן ארוך יותר, מה שעשוי לאפשר נקיטת אסטרטגיית השקעה אגרסיבית יותר בעלות סיכון לתנודות שוק קצרות טווח מתוך ידיעה שיש זמן לשחזר הפסדים.
  • קרן חירום: תכנון מוקדם נותן אפשרות לבנות קרן חירום לצד החיסכון הפנסיוני. כך מתמגנים מפני הוצאות בלתי צפויות, מגדירים יעדים פיננסיים ברורים, מעריכים את המצב הפיננסי הנוכחי ומבצעים התאמות לפי הצורך.

עם זאת, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לתכנן את הפרישה. אם עדיין לא התחלתם, הדבר החשוב הוא להתחיל בהקדם האפשרי. גם אם אתם קרוב יותר לגיל פרישה מאשר לגיל 30, יצירת תוכנית מקיפה והתייעצות עם יועץ פנסיוני יכולים למנוע ממכם מחיר כבד בהמשך.

מתי הזמן הכי טוב לתכנן את הפרישה שלך

מתי הזמן הכי טוב לתכנן את הפרישה שלך
אז מה היה לנו עד עכשיו?
לַחֲלוֹק
Facebook
Twitter
WhatsApp
עוד בנושא כללי
סיבות לעשות קורס טיקטוק
3 סיבות לעשות קורס טיקטוק

לכל דור ודור, או לפחות אחת לכמה שנים, יש את הפלטפורמה המועדפת עליו לתקשורת המונים. כשמדובר בדור הצעירים הנוכחי,